13 Ocak 2012 Cuma

Aylar sonra gelen ilk entry (slacker -.-)

Blog'u oluştururken girdiğim ilk yazımdaki ilk cümlelerime bakacak olursanız buranın aslında epey renkli ve sürekli güncellenen bir yer olacağını düşünebilirsiniz. Well... aslında ben de öyle düşünmüştüm, fakat yaz tatili ve ardından okula yoğunlaşmış olmam (cool story bro) burayı epey savsaklamama neden oldu, başta bu yüzden özür dilemeliyim... ...Nasıl?.. Yarın final mi var?.. Y U NO SLEEP!!?

Herneyse. Aylar sonra buraya gelip de geçen süre boyunca oyunla ilgili nelerin duyurulduğundan uzun uzadıya bahsedecek değilim, zira forumda oluşturduğumuz komünite, özellikle mesmer'in açıklanmasından sonra adeta tavan yaptı ve forumdaki paylaşımlar ile insanların oyuna olan ilgisi hala çok sıcak. HALA çok sıcak diyorum, çünkü oyunla ilgili istediğimiz bilgileri ne yazık ki edinemiyoruz. Peki nedir bizim asıl bilmek istediğimiz şeyler; elbette ki oyunun çıkış tarihi, veya en azından ne zaman closed beta'ya geçiş yapılacağı. Neticede her geçen gün, oyunun çıkışı için tahmin ettiğimiz en geç tarih olan 30 Haziran 23:59:59'a biraz daha yaklaştırıyor bizi. Ama iyi gelişmeler de olmuyor değil. Bildiğiniz gibi (ya da "söylenen" o yönde diyelim) oyun şu an family&friends betasında. Muadili sayılabilecek diğer oyunların aynı aşamaya geçiş tarihlerinden maksimum 7 ay sonra piyasaya çıktıklarını göz önüne alırsak, oyunun 2012'nin ilk yarısında çıkabilecek olmasının çok da zor bir ihtimal olmadığını belirtmek gerekir (bleh).

CAN YOU RUN IT?... OMG!

Bugün aslında oyunun isteyebileceği sistem gereksinimlerinden birazcık bahsetmek istiyorum, her ne kadar oyunla ilgili bu yönde ufacık bir bilgi kırıntısına dahi sahip olmasak da; malum, şu sıralar yeni çıkan bazı MMO'larda bu yönde bariz sıkıntılar var. Guild Wars 2 ilk duyurulduğu tarihlerde oyuncuların aklına gelebilecek her türlü soruya yapımcıların verdiği bir yanıt vardı ve bunların başında da oyunun isteyebileceği minimum sistem gereksinimi yer alıyordu. Çok iyi hatırlıyorum, yapımcılar bu konuda insanın içini ferahlatan çok güzel şeyler söylemişlerdi. Söylenen şey, Guild Wars 2'nin, tıpkı ilk oyunun olduğu gibi, döneminin low-spec sayılabilecek sistemleriyle mükemmel uyumlu çalışacağı yönündeydi. Yani şöyle örneklendireyim, Guild Wars'ı aldığım zaman (oyun piyasaya çıktıktan 5 ay sonra falandı) kullandığım bilgisayar AMD Athlon 2600 işlemciye sahipti (Eylül 2003'de piyasaya çıkmış, şimdi wiki'den baktım) ve 64MB Radeon9600 ekran kartım vardı (wow, memories :)). Hatırlayamayan veya mukayese edemeyen arkadaşlar için özet geçeyim, hakikaten de çok düşük seviyede bir sistem yani. Bununla birlikte Guild Wars'ın 2005 senesinde piyasaya çıktığını da göz önünde bulundurduğunuzda, Guild Wars 2'yi, en azından oynayabilmek için nasıl bir sistemin yetebileceğini tahmin edebilirsiniz. Ve bu arada lütfen bilgisayarımı da hakir görmeyin, 30fps ile oynardım ben Guild Wars'ı ve GvG'lerde de deli gibi interrupt'lar yapardım (-hıh).

Guild Wars'ı zamanında oynayamayan arkadaşlarımın bu söylediklerimin gerçekten ne anlama geldiğini anlamalarına imkan yok. Çünkü gerçekten oyunun sahip olduğu optimizasyon zannetmiyorum ki diğer başka bir oyunda da vardır, veya olacaktır. Bir defasında tatildeyken kuzenimin Celeron işlemcili bilgisayarına yüklemek zorunda kalmıştım oyunu GvG yapabilmek için, ve performansı da fena değildi (bendeki de ne azimmiş bu arada). Bu yazdıklarımı oyundan alınan videolardaki grafikleri ve aksiyonun WvWvW'lerde ne kadar artabileceğini göz önünde bulundurarak söylüyorum. Neticede belki de oyuna başlamak isteyen, ama videoları izleyip "benim sistemim bunu kaldırmaz" diye vazgeçen oyuncular vardır. Fear not, brotha! 

Aslında buna şu açıdan da bakabiliriz: Diyelim ki Guild Wars'ı hiç oynamadınız, neye benzediğini bilmiyorsunuz, video falan da izlemediniz ama sağda solda insanlar sürekli olarak Guild Wars 2'den ve ne kadar devrimsel özelliklere sahip olacağından söz ediyor. Bu beklentiyi en nihayetinde yapımcılar ve ilk oyunu oynayan insanlar oluşturuyor, dahası gün geçtikçe de bu kitle genişliyor. Şahsi düşüncem yapımcı ArenaNET de bu beklentinin sözde kalmasını istemiyordur, neticede oyununu satacağı insan sayısı ne kadar artarsa o kadar para kazanacak adam, ve oyunu yaparken bariz biçimde her türden oyuncuya ulaşmak istiyordur. Oyuncuya ulaşmanın yolu da bu oyunun oynanacağı sistemlerin randımanlı kullanımından geçiyor. Şu an elimizde Guild Wars gibi bir örnek var ve kıyaslamamızı buna göre yaparsak ArenaNET'in aynı şeyi gerçekleştirecek olmasından şahsen hiç kuşkum yok.

Spike in 3... 2... 1... ...res pls

Güncel bir biçimde blog tutacağıma söz vermeyim, ama bundan sonra dikkat edeceğimden emin olabilirsiniz :) Ama isterseniz content açıklamadığı için ArenaNet'i suçlayabilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder