7 Şubat 2012 Salı

Guild Wars 2 çıkış tarihi tahmini

Son günlerde forumda en çok tartışılan konuların başında geliyor, Guild Wars 2'nin piyasaya çıkış tarihi. Forumda da yazdım, ama ilk oyunların, yani Guild Wars oyunlarının piyasaya çıkış tarihi adeta çıktığı ayın 28'i ile sabit.

Yani şöyle ki;
Guild Wars - Prophecies : 28 Nisan 2005'te,
Guild Wars - Factions : 28 Nisan 2006'da,
Guild Wars - Nightfall : 27 Ekim 2006'da piyasaya çıkmış.

Bu bağlamda Eye of the North ek paketini göz ardı ediyorum (-heh, istediğim kalıba uydurabilmek için yapmayacağım şey yoktur :)), çünkü burada stand-alone oyunlardan yana bir şablon çıkarmak niyetim. Hoş, EotN'un piyasaya çıktığı tarih de 31 Ağustos 2007, yani sadece üç gün fark ediyor bizim hesaba göre.

Buna göre bakarsak önümüzdeki ayların 28'lerini bir düşünelim:

28 Şubat : Çok erken. Direk "olmaz". Daha press betası bile belki yeni tamamlanmış olacak, o yüzden ihtimal dahilinde bile değil.
28 Mart : Closed beta'nın oyuncuları kapsayan ayağının ilki Mart ayı içinde yapılacak ve ilk posta beta bu güne kadar bitebilir, o yüzden bunun da mümkünatı yok.
28 Nisan : İkinci posta closed beta da Nisan ayında yapılacak dendi, bu gün de bu betanın bittiği veya bitmek üzere olacağı tarihe tekabül ediyor; o nedenle 28 Nisan'a da olmaz diyebiliriz.
28 Mayıs : İşte bu tarih, Guild Wars oyunlarının piyasaya çıktığı tarihleri baz alırsak, Guild Wars 2 için verebileceğimiz en iyimser tarih olur. Zira beta olarak addedilen zaman dönemlerinin tamamı bugüne kadar bitmiş olacak ve oyun elbette ki oynanabilir durumda olacak; zaten şu an bile oynanabilir durumda. 28 Mayıs'ın neden olmayacağına dair, kaynağa dayandırabileceğim bir mantık ben şahsen bulamadım; sadece 28 Mayıs'ın yine de biraz erken olabileceğini düşünüyorum. Nitekim Guild Wars 2'nin family&friends betası'nın başladığını bildiğimiz tarih Aralık 2011 ortaları. Yani 28 Mayıs'a oyunun çıkacağı tarih gözüyle bakarsak, arada beş aylık bir süre karşımıza çıkıyor, ki muadili sayabileceğimiz diğer oyunlarla kıyas yaparsak (gelin şuna WoW diyelim, hiçbirimiz yorulmayalım), family&friends beta ile oyunun çıktığı tarih arasında 6-7 aylık bir sürenin geçmesi gerektiğini görüyoruz. Bu şekilde düşünüyor olmakta bile ben belli bir logic bulamıyorum, o yüzden bunu sadece emsal olarak görerek tahmin yürütebiliriz. Ama şahsen 28 Mayıs'a da "ben" olmaz diyorum :)
28 Haziran : Bence bu tarihi takvimlerde şimdiden not etmekte fayda var. Bu tarihte ya oynamaya başlayacağız, ya oynuyor olacağız, ya da çoktan pre-order etmiş olacağız. ArenaNet yaptığı açıklamalarda oyunun 2012'nin ilk yarısında piyasaya çıkacağını söylüyordu ve "28 kuralını" buraya uygularsak bu tarih de yılın ilk yarısının son 28'i olmuş oluyor (ben buldum, BEN BULDUM!!). Nitekim bu tarihe kadar yapılacağını bildiğimiz tüm beta event'lerinin üzerinden 2 aya yakın zaman geçmiş olacak ve uzun lafın kısası çıkmaması için bir sebep kalmayacak. Tüm bunların dışında şu ekran görüntüsü de bu tarihi destekler nitelikte:


Bu ekran görüntüsü ArenaNet'in ofisine yapılan bir gezi sırasında çekilmiş ve forumlarda sıkça dolaşıyor, Guild Wars 2'nin piyasaya çıkacağı tarih olarak içten içe dillendiriyorlar. 28 Haziran. Kulağa hoş geliyor; yazın boş vakti olanlar Guild Wars 2'ye doyacak!
28 Temmuz : Y U NO PLAY GUILDWARS2!!!!

Aslında şimdiye kadar yazdıklarım tabii ki theorycrafting'den ibaret ve bir gerçekliği yok. Fakat bir gerçek var, o da iki gün sonra, yani 9 Şubat'ta NC Soft 2011 finsansal raporunu açıklayacak; yanılmıyorsam Blizzard için de aynı şey geçerli. 9 Şubat'ta NC Soft'un yapacağı duyurudaki beklenti, oyunun çıkış tarihi veya çıkacağı zaman dilimiyle ilgili bir bilginin de verilebileceği yönünde. O yüzden belki de iki gün sonra artık Guild Wars 2'nin ne zaman piyasaya çıkacağını bilir şekilde oyunu beklemeye devam edebiliriz. Çünkü artık bir stress oluştu ve bunun patlaması, ortalığın rahatlaması lazım. Şimdiden hepimize sabır diliyorum, sanki zaten sabretmiyormuşuz gibi :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder