18 Mart 2012 Pazar

10 Nisan'da hangi Guild Wars 2 paketini almalı?

Bir önceki yazımdaki kehanetim gerçekleşmeyecek diye çok korkmuştum, ne yalan söyleyeyim. Zira son zamanlarda "şu olacak, bu olacak, kesin öyle" diye söylediğim hiçbir şey gerçekleşmiyordu ve ben de artık bu işlerden elimi eteğimi çekmeye başlamayı düşünüyordum ...ki sonunda önceden tahmin ettiğim bir şey gerçekleşti ve buradan biraz daha ekmek yiyebilirim :) Beta davetlerinden söz ediyorum. 12 Mart ile başlayan hafta içinde bir şeyler olabilir demiştim, iyi ki de demişim, bombardıman misali bir dünya yeni bilgi geldi ve nihayet beklemeye başlayabileceğimiz bir tarih var. O tarih 10 Nisan.

Geçen hafta olan biteni önce bir özetleyecek olursam; ilk olarak pazartesi günü Arena NET bir video yayınlayarak betaya başvuran bir milyon oyuncuya seslendi ve herkese teşekkür etti, bütün başvuranları betaya alamayacaklarını dile getirdi ve bu ilk betaya katılamayacak olanlara sonraki betalar için şans diledi. Bu video o hafta içinde bir şeyler olacağının belirtisiydi zaten, ki salı günü Guild Wars 2'nin ön-satınalma / pre-purchase (ön-sipariş / pre-order değil, üzerine basarak söylemekte fayda var) tarihi 10 Nisan olarak ortaya çıktı, bütün detaylarıyla; bu konuyu şimdilik atlıyorum, zaten yazının geri kalanında bundan bahsedeceğim. Ve nihayet cumartesi günü de, yani dün, bu ay sonunda yapılacak ilk beta haftasonu için davetler gönderilmeye başlandı. Beta'ya katılacak oyuncuları tebrik ediyorum (-_-) ve dün beta davetiyesi alamayan oyuncuların bir iki gün daha e-mail'lerini kontrol etmesini salık veriyorum, çünkü beta davetiyesi gönderiminin birkaç gün daha süreceği söylendi. Bu arada tekrar hatırlatmakta fayda var; ola ki beta'ya seçilirseniz NDA anlaşması altında olacağınızı bilin. NDA anlaşması sizin herhangi bir şekilde video ve görüntü paylaşmanıza izin vermiyor, aksi halde GW2 hesabınızın silinmesine kadar varan yaptırımlarla karşı karşıya kalmanız söz konusu.

Neyse, asıl konuya dönelim. 10 Nisan'da ön-satınalmaya açılacak olan oyun üç farklı sürüme sahip olacak. Bu sürümlerin herhangi birini almanız durumunda bir defa kesin olarak 10 Nisan'dan sonra yapılacak bütün beta haftasonlarına katılım hakkınız oluyor, oyun içi bir eşyaya sahip oluyorsunuz ve oyun resmi olarak piyasaya çıkmadan üç gün önce oyuna önceden başlayabiliyorsunuz. Bunların hepsi de güzel promosyonlar ve kesinlikle oyuncuları cezbeden şeyler; ben GW2 oynayacak insanların çoğunun kesinlikle bu şekilde oyuna başlayacaklarını düşünüyorum. Ön-satınalma içeriğinin açıklanışının ardından oyunculara verilecek olan bu oyun içi eşyanın oyuncular arasında bir eşitsizlik yaratabileceğine dair yorumlar oldu. Buna kesin olarak şu şekilde yanıt vereyim; "eşitsizlik yaratacak" diye bir ifadeyi bir defa aklınızdan silin, öyle bir şey olmayacak. Bu eşya (ki bu bir yüzük aslında) bütün özelliklerinize +2 puan ekliyor, ki bu eşyayı en fazla 30. seviyeye kadar falan kullanacaksınız (belki o kadar bile değil), sonrasında da gerçekten hiçbir şey ifade etmeyen bir eşya olacak, hatta çantanızda fazla yer kapladığı için söyleneceksiniz bile. İlk GW oyununda da aynı şekilde eşyalar vardı, hatta bu eşyalar doğrudan silahtı, ama hiç sıkıntı yaratmadı. O yüzden gönlünüz ferah olsun.

Gelelim farklı sürümlere. Bunları uzun uzadıya burada açıklayacak değilim, buyurun bu linkten detaylı bir şekilde okuyabilirsiniz. Yazıda isimlerinden Normal, Deluxe ve CE (Collector's Edition) olarak bahsedeceğim.

Birincisi Normal paket. İçeriğinde sadece oyun var, yani Deluxe ve CE'deki oyun içi görsel ögelerin hiçbirine sahip değil. Bu sürümün Avrupa'da 55€'dan satılacağı duyuruldu (TL olarak bir duyuru yok henüz) ve dediğim gibi, içinde sadece oyun var. Benim şahsi yönlendirmem, eğer Deluxe veya CE içeriği, "en ufak bir şekilde" size tatmin edici gelmediyse düşünmeden Normal paketi almanız şeklinde olacaktır. Çünkü en nihayetinde siz zaten aslında oyunu oynamak istiyorsunuz, peşinizde dolaşacak 2 - 3 pikselin pek umurunuzda olacağını sanmıyorum (minipetten bahsediyorum).

İkincisi Deluxe paket. Deluxe paketi Normal'den ayıran şeyler sadece oyun içi özelliklerden ibaret. Bu özelliklerin arasında guild'inize ve PvP aktivitenize puan veren tek kullanımlık eşyalar ve beş gün kullanabileceğiniz taşınabilir bankanız yer alıyor. Ben işin aslını isterseniz bunların hepsini doğrudan yok sayıyorum. Düşündüğünüzde, zaten oynadıkça elde edeceğiniz şeyler olacağı için bunlar, 20€ fark vermeme sebep olacak kadar değerli değil. Elite skill ve minipet'e gelince; bunlar tamamen kişisel tercihinizle alakalı. Eğer minipet koleksiyonu yapmayı düşünürseniz, zaten kesinlikle bunu alacaksınız. Elite skill'in de "situational" kullanımları olabilir, çok ihtimal vermemekle birlikte, olabilir diyebiliyorum ancak. Bu son iki oyun içi özellik 20€ fark vermek için sizi etkiliyorsa, bunu tercih edebilirsiniz.

CE'ye gelecek olursak, adı üzerinde CE; koleksiyon yapıyorsanız, "Guild Wars 2 ile alakalı en über paketi almalıyım, o derece gaz durumdayım yani" diyorsanız almamanız diye bir şey söz konusu bile olamaz. Ben mesela içeriğindeki her şeye resmen aşık oldum. Charr action figure'ünden tutun da resim çerçevesine kadar HERŞEYİNE bayıldım. Ama işte, fiyat etiketine gözüm ilişiyor o an, o biraz sıkıntı. 150€. Nokta.

Ben hangisini alacağım? Şahsen öncelikli olarak aralarından hangisini "tercih etmeyeceğim" diye kendime soracak olursam, kesinlikle Deluxe almayı aklımın ucundan geçirmediğimi bilmenizi isterim; minipet için 20€ fark vermem. Diğer ikisi arasında ise beynimin ve kalbimin seçimlerinin farklı olduğunu söylemek zorundayım :) Kalbim CE derken, beynim Normal diyor. Tiglon'un CE'yi Türkiye'ye getirip getirmeyeceğini doğrulama şansına sahip olamadım henüz, en yakın zamanda bununla ilgili bir şeyler öğrenmek lazım. Kimbilir, belki Tiglon benden önce davranıp müjdeli haberi verir. Arena NET'in CE'nin ön-satınalma prosedürü hakkında verdiği bilgiler ışığında oyunun CE kutusunun Türkiye'ye Guild Wars 2 piyasaya çıkar çıkmaz gelmesinin çok büyük önemi olduğu ortaya çıktı; o yüzden ola ki Tiglon bu konuda bir sorun yaşarsa, CE sahiplerinin oyunu bir süre oynayamaz hale gelmeleri gibi bir durumları söz konusu olacak ne yazık ki. Eh, hepsinden öte fiyatının yüksek olması da düşündürücü. Aslında bir kere alıp sonraki birkaç sene hiç para vermeden oynayabilecek olmanızı göz önüne alırsanız mantıklı bir yatırım gibi görünebilir, evet.

Bütün bunlara bakarak ben büyük ihtimalle Normal paketi alacağım diyebilirim ve sizin de Normal almanızı öneriyorum şahsen. Neticede en az iki üç tane betaya katılacağınız garanti, üç gün önceden de oyuna başlayacaksınız, başlar başlamaz da yüzüğünüzü takarsınız, oh ne ala. Bence mantıklı olan bu. Siz ne dersiniz bilemem tabi, yorumlarınızı bekliyorum :)

5 yorum:

  1. Oyunun 10 Nisan da pre purchase i verildikten sonra yaklaşık 8 ay daha bizi bekleteceği söyleniyor, GW da olduğu gibi. Şimdi oyun için parayı ödeyip bir bu kadar daha beklemek ve Kasım gibi oyunun başlatılması konusundaki fikriniz, düşünceleriniz nedir ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya burda bana kalırsa adamlar ağzımıza bir parmak bal çalıp bizi neşelendirmek istiyolar ama bunun karşılığında 8 ay önce kazanacakalrı paranın çoğunu elde edicekler yani şimdi insan diyoki ya oyun daha ilk başlıcak herkes aynı anda başlıcak şimdi bu paketleri almayan böyle bi adam 3 gün kafayı yer kim neler yaptı acaba bende alsamıydım acaba şimdiye boss kesenler olmuşmudur böyle şeyler sorup durucak kendisine adamlar da bunu biliyolar ve kullanıyolar bana kalırsa

      ama 8 ay bekleme konusunda bişey diyemem adamlar gw2 nin haberi iyice yayılsın diye çok bekliyolar sonuçta ticaret yapıyolar yani ilk defa başlıcak bi oyuna başlamakla başlamasının ğzerinden 1 ay geçmiş bi oyuna başlamak arasında büyük bi fark var bence

      Sil
  2. bende normali almayı düşünüyorum çünkü deluxda verilen minipet ve scrolllar ilgimi çekmiyo ve CE de çok pahalı tl ye vurunca 300 tl neredeyse o yüzden normali alıp 110 tl falan oluyo sanırım öyle oynucam dediğin gibi zaten 3 gün önceden başlamak ve betalara katılmak yeterde artar bile geriye kalan ek şeylere ihtiyacım olduğunu düşünmüyorum

    YanıtlaSil
  3. @2 haklısın. Ben bir soru yoneltmek ıstıyorum ıznınızle. sahsıma gore oyunun cd sını gormeden rahat etmeyen bır kısılıge sahıbım. ınternet aracdılıgıyla alıcagım bir key olacak ve oyunuda offical sitesinden ındırecegım degıl mı?

    YanıtlaSil
  4. Oyunu beta kullanıcıları nasıl indiriyorsa o şekilde indiririz büyük ihtimalle nasıl olsa internetten alanlar hafta sonu betalarına katılabilecek demek ki zaten oyun daha başlamadan beta lar için oyunu indirmeye başlayacağız, oyunu indiren kişi çok olduğu içinde güvenilir ve hızlı bir yol bulunur GW2, WoW gibi bir client programı yüklettirir belki bir şekilde hallolur. Ama bana da sıkıntı olan bir konu o oyunun cd si kutusu olmaması sadece internetten almış olmak herhangi bir sorunda daha çok uğraştırır.

    YanıtlaSil