11 Nisan 2012 Çarşamba

10 Nisan satışları ve dedikodular

Vay be, ne gündü :) 10 Nisan'dan bahsediyorum. Bir aydır dişinden tırnağından artırıp para biriktirenimiz mi olmadı, şu gün gelsin diye geri sayım yapanımız mı olmadı, sabah sabah kredi kartını ekrana sürtenimiz mı olmadı...

Hepsi 10 Nisan içindi, ve o gün geldiii geçti. Oyunu alanların neşesi forumda yazdıklarından gayet belli oluyordu; başta söyleyim ben henüz onların arasına katılamadım, birkaç gün beklemedeyim. Eh, neticede ilk dakikada da oyunu alsam, 10 gün sonra da alsam yine malum günün gelmesini bekleyecektim, o yüzden sabırlı olmakta fayda var, oyun bir yere kaçmıyor. Hem daha D&R'da da oyun satılmaya başlanamadı, Türkiye tarafında sorunlar henüz tam anlamıyla giderilebilmiş değil.

Benim için günün ilk bombası, oyunun Guild Wars 2'nin internet sitesinden sorunsuzca alınabiliyor olmasının haricinde, forumdaki bazı üyelerin oyunun "sözde" çıkış tarihinini D&R'dan kendilerine gelen mail'i kaynak göstererek duyurmalarıydı. Guild Wars 2'nin Türkiye dağıtımcısı Tiglon ile sürekli görüşme halinde olduğumuzdan forumda mütemadiyen bahsediyoruz ve kendileriyle de gayet sağlam bir diyaloğumuz olduğunu özellikle belirtmek isterim. Guild Wars 2'nin Türkiye fan kitlesini oluşturan site ile oyunu Türkiye'de dağıtacak şirketin iyi anlaşmaması gibi bir durumun aksi de düşünülemez zaten. Buna dayanarak şunu gerçekten söyleyebilirim ki Tiglon, hiçbir şekilde D&R'a oyunun çıkış tarihini söylemiş değil. Bu bilgiyi bizzat teyit edip foruma haber olarak da ekledik. Tiglon'daki yetkililerin söylediklerine göre D&R'ın vermiş olduğu bu "sözde" çıkış tarihi, yabancı sitelerdeki retailer'ların verdiği tarihe bakılarak yazılmış. Tiglon'un vardığı en olası mantık buymuş. Kendilerinin söylediği şey bu, ve bizim de inanmamız gereken şey bu.

Esasında düşününce hak da veriyorsunuz; neticede para verip aldığınız ürünün ne zaman piyasaya çıkacağını, ne zaman oyunu oynamaya başlayacağınızı bilmek istemez misiniz? İstersiniz. D&R da, bir nevi müşteri memnuniyetini sağlamak ve yapılacak satışı desteklemek maksadıyla muhtemel bir çıkış tarihi kullanmak istemiştir. Peki, buradan hareketle yabancı internet siteleri çıkış tarihini nasıl biliyorlar veya uyduruyorlar diye bir soru da geliyor akla. Buna ben de doğrudan bir cevap bulamıyorum. Çünkü yurtdışı retailer'lara bakıyorum, 1 Temmuz diyen de var, 3 Haziran diyen de, 31 Aralık diyen de, 26 Haziran diyen de. Sizi resmi kaynaklardan gelecek bilgiyi takip etmeye teşvik etmemin sebebi de bu. Ben şahsen ArenaNET "oyun şu tarihte çıkacak" demedikçe kimseye %100 inanmıyorum, size de bunu öneririm.

İkinci büyük bomba da D&R'ın pre-purchase satışlarda indirim yapacağı yönündeki bilgiyi forumda bir kullanıcının Tiglon'u arayıp öğrendiğini söylemesiydi. D&R'ın böyle bir çalışma yapacağından ve daha farklı detayların varlığından haberdar olduğumuzu öncelikle söyleyim. Buna göre, evet D&R pre-purchase satışlarında bir miktar indirim yapmayı planlıyor. Ne var ki bu bilgilerin geneli "confidential" olarak tabir edilen bilgilerdir ve resmi duyuru yapılmadan duyurulabilecek bir yapıda değildir, en azından bizim için. O yüzden bu kadarının bilinmesi şimdilik yeterli. Biz, Guild Wars 2 Türkiye olarak bu tarz verilmiş sözlere riayet etmek ve potansiyel başka ilişkileri sağlam temeller üzerine kurmak maksadıyla Tiglon'dan "tamam" sözcüğünü duymadan her bilgiyi doğrudan doğruya sitemizde haber olarak vermeyi doğru bulmayız. Bunu sadece D&R'ın uygulayacağı pre-purchase programıyla alakalı söylemiyorum, diğer bazı daha büyük çaplı başlıklar için de geçerli. Beklemede kalın :)

Herneyse, zaten çok yakında öğreneceğimiz çok detaylı bilgiler için gereksiz tansiyon yaratmaya lüzum yok. Hadi yine iyisiniz, oyunu aldınız nihayet; artık Nisan sonundaki betaya kadar kafalarda saç da kalmaz. Bir de ben bugün telefonda geçirdiğim zaman kadar hiç bu kadar uzun süre telefonda kalmamıştım, kuruyan terden ekran üzerinde tuz zerrecikleri oluşmuş meğer, çok sonra fark ettim... Öyle işte...

1 yorum:

  1. CE olmadıktan sonra D&R oyun almak çok mantıksız. Sanırım sadece CD geliyor. Ve yine anladığım kadarıyla Buy.guildwars2.com sitesinden key satılıyor ki daha mantıklı geliyor bana. Hatta Green man gaming den almak daha ucuza geliyor Euro, dolar bilmem ne durumundan dolayı...

    YanıtlaSil