29 Nisan 2012 Pazar

İlk halka açık betanın ilk günü!

Madem şu an ne foruma ne de oyuna girebiliyoruz, madem ne zaman bu sorunların çözüleceği hakkında hiçbir fikrimiz yok, bir de baktım ki epeydir de blog yazmamışım, ben de bunu fırsat bileyim de halka açık ilk betanın ilk gününü nasıl geçirdiğimla ilgili bir şeyler yazayım.
...
...
...
...
Betayı oynayamadım.
...
...

Aslında bir an gerçekten bu yazıyı sırf bu kadarla bitirmeyi düşündüm, cidden düşündüm, çünkü gün boyu türlü server bağlantı kopması hataları, abuk subuk bilinmeyen başka hatalar ve kendi özel sebeplerim yüzünden betayı o kadar az oynayabildim ki "oynayamadım" desem yerinde olur. Her şeyi "beta beta" diyerek sineye çekmek de bir yere kadar diyor insan neticede, her ne kadar ArenaNET fanboyu olsam da öyle yani. Neticede, server'ların bir saat kadar falan erken açılmasını da hesap edersek ilk halka açık betanın şu ana kadar olan 28 saatlik bölümünde topu topu 8 saat civarı falan bilfiil oyunda aktif olarak bir şeyler yapabildim diyebilirim.

Gelelim bu sorunların oyun piyasaya çıktıktan sonra giderilip giderilemeyeceğine; neticede betaların genel amacı "yapımcılara mümkün olduğunca yoğun olarak geri bildirim sağlayıp oyunu son haline en makul şekilde hazırlamalarına yardımcı olmaktır", değil mi? Birincisi mekanik olarak bu denli büyük çaplı hizmet verecek bir sunucunun kurulup adamakıllı hizmet vermesi için nasıl bir altyapı gerektirdiğini bilmiyorum, ama ilk Guild Wars'da böyle büyük bir problem olduğunu hiç hatırlamadığımı söylemek isterim ve Guild Wars'da sürekli olarak stabil bir bağlantıya sahiptik. GW'yi yapan firma ArenaNET ve yıllardır her an oyunu aktif tutup gayet de güzel hizmet vermişlerdir. GW2 de aynı şekilde olacağı için benim güvenim tam.

Her neyse, teknik sorunları bir yana bırakıp ilk gün yaptıklarımdan bahsedeyim. Zaten oyunda çok bulunabileceğimi tahmin ettiğim için guildçe bir şeyler yapmak istedim ve çok eğlendim. Birlikte 5v5 ve WvW PvP yaptık ve uzun süredir bir MMO'da eğlenmediğim kadar eğlendim, bunu başta belirtmem lazım. Bir oyunun PvP'sinin ne kadar dengeli olduğunun yanında "oyun" mantığının temelinde "eğlenmek" var olduğu için, bunu sağlamış olması bakımından GW2 çok hoşumuza gitti. Geçen ayki betada Engineer oynadığım için bu sefer Necromancer'i denemeye karar verdim ve gün boyu Necro ile oynadım. Yaptığım build hayatta kalmaya odaklı olarak pet damage'ine yönelik bir build oldu ve hoşuma da gitti; en azından hayatta kalma mantığı çeşitli pasif trait'lerle çok çok güzel başarılı biçimde işliyor. Ama pet kontrol olayına geldiğimizde Ranger'daki sıkıntının Necromancer için de kısmen geçerli olduğunu gördüm. Kısmen diyorum, çünkü Necromancer'in petlerini kullanmak adına doğrudan her pet için bir tane de ek skill elde ediyorsunuz ve Ranger'a kıyasla bu özellik Necromancer'a pet'ler üzerinde biraz daha kolay bir hakimiyet sağlıyor. Ama doğrudan bu skill'leri kullanmadığınız zaman pet'ler saldırmayabiliyor ve pek etkisiz oluyorlar. Silah setleri olarak da staff ve axe+focus ikilisi en güzel kombinasyon olarak göründü bana.

İlk gün deneyebildiklerim bunlardan ibaret gibiydi, belki ikinci gün daha stabil bir şekilde deneyebiliriz oyunu. Optimizasyon bakımından yaşanan sıkıntılara hiç girmediğime de dikkat etmişsinizdir umarım...

1 yorum:

  1. Hacm ben gw kullanıcısıyım da gw 2 de hesabım işler mi bir fikrin var mı? Birde eğer gw oynuyorsan bana yardımcı olabilir misin?

    YanıtlaSil